torsdag 11 juli 2013

Sorg igen

En av mina kära katter, Steine, har somnat in ikväll. Gosigaste katten jag nånsin träffat på och det har varit mysiga 14 år tillsammans. Jag hoppas han jagar fjärilar på ängen där mina föräldrar dansar. Nu hoppas jag hans jämnåriga bror klarar av att hantera sin sorg som blir ensam kvar. Han fick tonfisk när jag kom hem och sen la han sig, han tittade på mig och jag blinkade åt honom...han blinkade tillbaka och somnade.


Var på Baras konsert på OD, det var kul få höra honom igen och att få vara på en livekonsert igen. Det var ett tag sen. Behövde få kramas och dansa så kallade på en danspartner.





Snart dags att sova, skönt det bara en dag kvar till helg. Vill inte lämna Sixten ensam så länge nu när han är ensam katt i hushållet. Efter helgen två arbetsdagar sen fyra veckors skön semester. Blir konstigt sova utan Steine i fotändan där han alltid sover.

Mjauu och kurr!

3 kommentarer :