tisdag 19 november 2013

New York, New York

Den 7 april i år vaknade jag tidigt upp på Arlanda och började direkt småsjunga: Start spreading the news, I´m leaving to day. To be a part of it, New York New York! Några timmar senare satt jag på planet till drömresmålet New York. :D Bästa födelsedagspresenten jag någonsin gett mig själv. Jag längtar tillbaka och vill väldigt mycket åka dit igen. Gärna när det börjar närma sig jul så jag får se alla juldekorationer. Hade åkt nu om jag kunnat. :) Tänkte ta en tur med Jasmine i New York men det finns inte mycket av den staden i SL tråkigt nog.

Spanar ut över flygplanen
Lite nervös väntan på avgång
5 Avenue med taxi
Frihetsgudinnan
Tunnelbanenedgång
Får bidra med lite egna bilder:

Första frukosten blev självklart amerikanska pannkakor, jag åt Blueberry pancakes :)
Morgonpromenad över Brooklynbridge och tillbaka till Manhattan
:D
Times square, bodde runt hörnet så detta blev man lite less på till slut. :)
En av de nakna cowboyarna
Gnistrande nya skrapor vid Ground Zero
 Nu avslutar jag kvällen med att sitta i kuddgropen på The Autumn club och lyssna på FanFan i Etern. Fotboll intresserar inte mig så detta är mysigare, socialare och trevligare :D




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar